Keittotason näytössä näkyy virhekoodi E4 / E401 / E402 / E403 / E421 / E422 / E423 / E431 / E432 / E433

Päivitetty viimeksi 29.8.2022 5.49

Ongelma

  • Keittotasossa näkyy virhekoodi E4 / E401 / E402 / E403 / E421 / E422 / E423 / E431 / E432 / E433

Koskee

  • Integroitu induktiotaso
  • Lattialiesi, jossa on induktiotaso

Ratkaisu

1. Jos induktiotason päällä on kylmä tai kuuma keittoastia, siirrä se pois.

2. Nollaa laite. 

  • Irrota laite verkkovirrasta vähintään 30 minuutiksi irrottamalla pistoke pistorasiasta tai katkaisemalla virta sulakkeesta.
  • Kytke laite sitten takaisin verkkovirtaan ja käynnistä se uudelleen.

3. Tarkista, häviääkö virhekoodi jäähdytyksen jälkeen (jälkilämmön merkkivalo voi palaa).

4. Tarkista käyttämiesi keittoastioiden sopivuus induktiotasolle. 

  • Induktiotasokäyttöön sopivat keittoastiat, joiden valmistusmateriaalina on valurauta, teräs, emaloitu teräs, ruostumaton teräs tai monikerroksinen pohja (valmistajan merkintä ilmaisee soveltuvuuden). 
  • Sopimattomia materiaaleja ovat alumiini, kupari, messinki, lasi, keramiikka ja posliini.

5. Jos yllä olevat ohjeet eivät ratkaise ongelmaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Syy

  • Virhekoodit E4 / E401 / E402 / E403 / E421 / E422 / E423 / E431 / E432 / E433 osoittavat, että keittoalueen ylikuumenemissuoja on toiminnassa.
Varaa huolto
Varaa huolto

Tarvitseeko laitteesi huoltoa? Autamme sinua mielellämme. Teknikkomme ovat erittäin ammattitaitoisia ja käyttävät vain alkuperäisosia laitteiden korjauksessa.