SenseBoil-toiminto ei toimi induktiokeittotasolla

Päivitetty viimeksi 18.10.2019 10.26

Ongelma:

  • SenseBoil®-toiminto ei toimi 
  • En voi aktivoida SenseBoil®-toimintoa 
  • SenseBoil®-toiminnon käyttö.  

Koskee seuraavia:

  • SenseBoil®-toiminnolla varustetut induktiokeittotasot  

Ratkaisu:

1. Valitse keittoalue 5 sekunnin kuluessa SenseBoil®-toiminnon aktivoinnista. 

Katso ohjeet laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta.

2. Päätä käynnissä oleva ruoanvalmistus ja valitse vapaa keittoalue, jossa ei ole jälkilämpöä. 

Jos kaikki keittoalueet ovat jo käytössä tai niissä kaikissa on jälkilämpöä, keittotasosta kuuluu äänimerkki, SenseBoil®-merkkivalot vilkkuvat ja toiminto ei käynnisty.  

3. Tarkista, että käytit oikeaa määrää vettä ja/tai perunoita sekä oikeaa perunalajiketta toimintoa varten.   

  • Varmista, että veden ja perunoiden kokonaispaino on enintään 5 kg.  
  • Käytä vain kylmää vesijohtovettä ja kokonaisia, kuorettomia, keskikokoisia perunoita.  
  • Katso ohjeet laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta tai pikaoppaasta. 


4. Tarkista ja muuta keittotason virranrajoituksen asetuksia.  

Katso ohjeet laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. 

Huomautus: Varmista, että valittu teho sopii talon asennussulakkeeseen.  

5. Tarkista keittoastian SenseBoil®-sopivuus tarkkailemalla astiaa ensimmäisen käyttökerran aikana.  

  • Toiminto sopii parhaiten veden kiehauttamiseen ja perunoiden keittämiseen. Katso ohjeet laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. 
  • Toiminto ei toimi valurautaisilla ja tarttumattomalla pinnalla (esim. keraaminen pinnoite) varustetuilla keittoastioilla. 
  • Emaloidut teräsastiat ovat suositeltavia parhaiden tulosten saavuttamiseksi perunoita keittäessä. 
  • Eri keittoastiat voivat tuottaa erilaisia tuloksia. Tarkista erityyppinen tai -kokoinen keittoastia valitulla alueella tai tarkista toisella alueella oleva keittoastia. 


6. Varmista, että keittotason pinta on kuiva.

Käytä ainoastaan keittoastioita, joiden pohja on kuiva ja puhdas.  

7. Vältä tuottamasta ulkoista tärinää (esim. käyttämällä tehosekoitinta tai asettamalla matkapuhelin laitteen viereen) toiminnon ollessa toiminnassa.  

8. Jos edellä mainitut ohjeet eivät ratkaise ongelmaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Oliko tästä artikkelista hyötyä?