Induktiokeittotason asennusviat

Päivitetty viimeksi 18.10.2019 10.05

Ongelma

  • Laite ei kytkeydy toimintaan tai ei toimi.
  • Vain kaksi keittoaluetta toimii.
  • Virheviesti E3, E311 tai E312 ilmestyy tehotason näyttöön (joissakin tapauksissa myös signaalein tai äänimerkein).
  • Virheviesti E8 tai E822 ilmestyy tehotason näyttöön.
  • Keittotaso polttaa tai laukaisee sulakkeen.

Koskee näitä laitteita

  • Keittotasot
  • Lattialiedet induktiolla

Ratkaisu

1. Uuden asennuksen tapauksessa edellä mainitut ongelmat osoittavat yleensä, että laite on asennettu väärin. 

Uusi asennus tarkoittaa joko sitä, että uusi laite kytketään sähköverkkoon ensimmäistä kertaa tai sitä, että laite on kytketty eri pistorasiaan.

2. Tarkista, onko pistokkeessa virtaa kytkemällä toinen laite ja selvittämällä, toimiiko se niin kuin pitäisi. 

Jos pistorasia ei toimi, ota yhteys pätevään sähköasentajaan ongelman ratkaisemiseksi

3. Tarkista, onko toimintahäiriön syynä sulake. Jos sulake palaa aina uudelleen, käänny sähköalan ammattilaisen puoleen.

4. Jos edellä mainitut ohjeet eivät ratkaise ongelmaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Varoitus: Emme suosittele tuotteen käyttöä, ennen kuin ongelma on täysin korjattu. Irrota laite äläkä liitä sitä uudestaan, ennen kuin olet varma, että se voidaan tehdä turvallisesti.

Oliko tästä artikkelista hyötyä?